05:04

Elon Musk Biyografi: Yatırımcı, Mühendis ve Mucit
Çevresindeki herkes tarafından çılgın olarak düşünülen fikirleri, teknolojik ilerlemenin yardımıyla dünyayı geliştirmeye devam ederken yeni sınırlar açtı. Dünyayı yaşamak için daha iyi bir yer haline getirme hedefi, tüm insanlığı - yani Mars'ta insan yaşamını destekleme olasılığı da dahil olmak üzere - genişledi.

Biographics'nin bu bölümünde, Marvel'in Iron Man film serisinin karakteri Tony Start için model olan adamla yakın ve kişiselleşiyoruz… Tabii ki, bahsettiğimiz adam Elon Musk.

Erken dönem
Elon Musk, 28 Haziran 1971'de Pretoria, Güney Afrika'da doğdu. Kanadalı doğmuş annesi, babasının mekanik ve elektrik mühendisi olmasıyla bir diyetisyendi. Çocuğun teknolojiye doğru doğal bir eğilimi vardı, ilk bilgisayarını - bir Commodore VIC 20 - satın aldı ve sadece on yaşındayken kurtardığı parayla. On iki yaşına geldiğinde, kendi video oyunu olan Blaster'i 500 dolar karşılığında satmıştı. Önceden bir genç olarak, zaten bilgisayar programcılığını öğretmişti.

Güney Afrika'da zorunlu askerlik hizmetiyle karşı karşıya kaldığı zaman, Musk'ın hayatı geç gençliğinde bir kavşağa geldi. Ülkesine üniforma hizmet etme düşüncesiyle ilgili bir problemi olmasa da, ülkenin yerli siyah insanlarını baskılayan bir sistemin parçası olma fikri tarafından itildi. Onun arzusu, özellikle bilgisayar teknolojisiyle ilgili her şeyle büyüyen büyüsüyle ilgili olarak Amerika'ya, fırsat ülkesine ulaşmaktı. Ancak bunu yapmak için Kanada’yı bir basamak taşı olarak kullanması gerektiğini düşündü. Annesi hala bir Kanada vatandaşıydı ve Elon'un Kanada vatandaşlığını kendisi için alması için adımlar atıldı.

Pretoria Erkek Lisesi'nden mezun olduktan sonra, Haziran 1989'da Kanada'ya göç etti, sadece on yedi yaşında. Annesinin uzak akrabalarının kapılarına çıkıp çiftlikleri üzerinde çalışmaya koyulduğu için neredeyse hiç parası yoktu ve gerçek bağlantıları yoktu.

Sebzeleri ve kürek çekirdeğini kontrol etmenin yanı sıra, bir kereste fabrikasında, kazanları temizlemede bir iş buldu. Daha sonra yerel bir bankada stajyer olarak staj yapmayı başardı. 1990 yılında Queen's University'de bilim dalına başladığı Kingston, Ontario'ya taşındı. İki yıl sonra, çalışmalarını Amerika Birleşik Devletleri'nde gerçekleştirmeyi başardı ve çalışmalarını Pennsylvania Üniversitesi'ne devretti. İki yıl içinde bilim ve iş alanlarında çift dereceli olarak mezun oldu.

Bu sefer Musk, Douglas Adams kitabının bir kopyasını, Otostopçunun Galaksi Rehberi'nin bir kopyasıyla karşılaştı. “Yaşam, evren ve her şey” sorusuna verilen en büyük cevabı bulmak için inşa edilen bir süper bilgisayar etrafında dönen kitap, 7,5 milyon yıllık bir hesaplamadan sonra, 42 nolu cevabı tükürüyor.
Bu cevabın yanı sıra, konuşabilen bilgisayar sorgulayıcıya söylediği bazı adaçayı tavsiyeleri de ekliyor. . .
“Sizinle ilgili sorun, size karşı dürüst olmak gerekirse, sorunun ne olduğunu asla bilmediğinizdir.”
Musk için, bir okuma anıydı. Daha sonra hatırladı. . .
“Önemli bir noktaya dikkati çekti, ki çoğu zaman sorunun cevabı zordu.” Elon Musk
O üniversiteden çıktığı zaman, Musk soruların ne olduğundan emin değildi. Ancak üç temel alanda bağlandıklarını biliyordu: internet, temiz enerji ve dış alan.

1995 yılında Musk, doktorasını tamamladı. Stanford Üniversitesi'nde enerji fiziği programı. Ancak, sadece iki gün süren bir katılımdan sonra, ilk işini başlatmak için ayrılmaya karar verdi. Fizik sevgisi asla fena değildi, ama gelişmekte olan internet devriminde daha fazla fırsat gördü - toplumu daha iyi hale getirmenin bir yolu - ve kendisi de daha zengin.
Musk, gittikçe daha fazla şirketin çevrimiçi bir varlığını kurdukça, basılı materyallerinin dijital belgelere dönüştürülmesi gerektiğini fark etti. Bu ihtiyacı karşılayabilseydi, bir kazanan olacaktı. Elon, küçük erkek kardeşi Kimbal ile haber ve medya şirketleri için tasarlanmış içerik yayınlama yazılımı geliştirdi. Bir zamanlar, birçok risk kapitalistinin 'internet' kelimesini hiç duymadığı bir zamanda, bu büyük bir riskdi.
Musk kardeşlerin ortaya çıkardığı ürüne Zip2 adı verildi. İnsanların internette harita ve yön bulmalarına yardımcı olacak bir araç olarak hayat kurmaya başladı, ayrıca insanlar da mikro-blog sistemine benzer bir şey aracılığıyla bilgi yayınlayabildiler.

Bu ilk günlerde Musk için işler zordu. Parası yoktu, aynı zamanda bir ofis ve daire kiralamak için bile yeterli değildi. Bu yüzden, kişisel hijyenini yerel Y'lere indirerek bir futonda uyuduğu bir ofis kiraladı.

Küçük gazetelere bakıldığında Musk, müşteri tabanını hızla büyütmeyi başardı. Chicago Tribune ve New York Times'ın da dahil olduğu büyük medya şirketleri ile, bu şirketlerin internet üzerinden okuyucularına içeriklerini kolayca erişilebilir kılmak için Zip2'yi kullanmalarına izin veren anlaşmalar yapıldı. Program daha sonra, e-ticaret siteleriyle birlikte birçok benzer şirket tarafından, web varlıklarına yönelik bir platform olarak kullanıldı.

1999 yılında, Zip2 Corporation iki yüz web sitesine yakın web hosting, web geliştirme ve bakım hizmetleri veriyordu. Birleşme ile ilgilenen çevrimiçi şehir rehberi CitySearch'in dikkatine geldi. Bu anlaşma işe yaramadı, ama bir tane daha yaptı. Sadece dört yıl çalıştıktan sonra, Zip2 Corporation Compaq Computers'a 307 milyon dolar nakit ve 34 milyon $ hisse senedi opsiyonu için satıldı.

28 yaşında, Elon Musk bir milyoner oldu. Ancak, daha yeni başlıyordu ve hatta mürekkep, Zip2 anlaşmasında kurumadan önce, bir sonraki girişimine kendini atmıştı - X.com. Musk'ın vizyonu, dünyanın ilk online bankasını yaratmaktı ve bunu başlatmak için 10 milyon dolar yatırdı. Amaç, geleneksel bir bankadan alabileceğiniz her hizmeti sunmaktı, ancak yalnızca e-posta adresinizi kullanarak güvenli bir şekilde para gönderip alabilmenizi sağlayan ek bir yarar sağladı.

Tatildeyken neredeyse sıtmadan öldü: “Tatil yapmak benim dersim: Tatil seni öldürecek.”

X.com anında bir başarıydı. Sadece bir yıl çalıştıktan sonra, Confinity adlı bir para transfer sistemi ile birleştirildi. Kombine işletmeler 2001 yılında Paypal olarak değiştirildi. Şimdi, Confinity kurucuları Peter Thiel ve Max Levchin ile birlikte çalışan, tamamen işlevsel bir çevrimiçi banka fikrini düşürdü ve herkesin dikkatini çekecek gibi görünen özelliklere odaklandı. Aynı uygulamaya sahip olanlardan. Bu erken aşamada, sistem Windows tabanlı bir el cihazına dayanıyordu.
Birleşmenin ilk aylarında, Ocak 1999'dan Ekim 2000'e kadar Musk, X-com'ın CEO'su oldu. Bu süre zarfında, dünyanın en büyük e-posta ödeme sistemine dönüşen bir viral sistem kurdu. Yeni müşterilere yirmi dolarlık bir nakit kartı ve bir arkadaşına atıfta bulunmak için ek on dolar teklif edildi. İki ay içinde yüz bin yeni müşteriden fazlası geldi.

Ama hepsi şirketin yönetiminde iyi değildi. Sorun, en iyi diktatörlük olarak tanımlanabilen Musk yönetim tarzıydı. Hem Thiel hem de Levchin onunla çalışmayı zor buldu. Özellikle her şeye mikrofona gereksiniminden ötürü hüsrana uğruyorlardı. Hangi teknolojilerin kullanılacağı ve şirketin nasıl markalanacağı konusunda anlaşmazlıklar ve bölünmeler ortaya çıktı.
Bu tür bölünmeler sonucunda, Thiel ve Levchin, denizaşırı müşterileriyle buluşurken CEO Musk'a karşı bir darbe düzenledi. Kurul tarafından CEO olarak görevlendirildiğini ve yerini Thiel'in aldığını öğrenmek için ülkeye döndü. Kısa bir süre sonra şirketin adı PayPal olarak değiştirildi.
Oradan, üssel olarak büyüdü, 2002'de Ebay tarafından satın alındı. Satışların maliyeti 1,5 milyar dolardı. En büyük hissedar olan Musk, 165 milyon dolar ile ayrıldı.
PayPal satılmadan önce bile, Musk bir sonraki iş girişimi içindeydi. Çocukluğundan beri uzay keşfiyle büyülendi. Bilinçli bir bilim kurgu okuyucusu olmuştu - şimdi kurguyu gerçeğe dönüştürmek için parası vardı. Yeryüzünün yaşamı sürdüren bir gezegen olarak çöküşe mahkum olduğuna ikna olmuştu. Gezegensel yolculuk için gerekli olan teknoloji üzerinde çalışmaya ve Dünya'nın ötesinde yaşamı sürdürmeye ne kadar çabuk başlasaydık, o kadar iyi olur.
Bir gün bir arkadaşla yapılan görüşmelerde Musk, teknoloji endüstrisindeki engin gelişmelere rağmen uzay endüstrisinin üzüntü dolu bir şekilde geride kalmasından şikayet etti. Adam 1969'da ay yoluna ayak bastığından, ona hiçbir anlamlı gelişme yapılmadığı ortaya çıktı. Bunu değiştirmeye kararlıydı ve üçüncü şirketi, Uzay Araştırma Teknolojileri veya SpaceX, bunu yapacak platformu olacaktı.

SpaceX'in önemli bir hedefi Mars'a insan, ekipman ve diğer gerekli kaynakları alabilecek ve insanların çok gezegensel bir tür haline gelmesine olanak sağlayacak bir ulaşım altyapısı inşa edebilecek bir uzay aracı yaratmaktır.

Nasıl ölmeyi tercih ettiği hakkında: “Mars'ta ölmek isterim. Sadece darbeye değil. ”

Musk dünyayı kendi vizyonuna bıraktığında, hemen alay konusu oldu. Endüstri uzmanları, onun fizik ve önceki iş girişimlerinin onu kavramsallaştırmak, geliştirmek ve roketler inşa etmek için yetkin kıldığını iddia ederek, zengin, sıkılmış bir playboy olarak reddetti. Ancak, onlar sadece hızlı bir çalışma değildi, ama aynı zamanda Boeing, TWA ve NASA gibi en iyi havacılık şirketlerinden en iyi mühendisleri de getirmiş olan Musk'ı hafife alıyorlardı.

Musk, NASA'nın uzay araştırmalarında ilgisiz göründüğünü hayal kırıklığına uğrattı. NASA’nın Mars’taki bir cihazı karaya çıkarmak için bir projeye tahsis edilen fonlarını artırması ve daha sonra bir baloncuk biyolojik olarak inşa etmesini teşvik etmek için kamuoyunun ilgisini çekmek istedi.

Ayrıca uzay mekiği yolculuğuna daha ucuz ve daha güvenli bir alternatif sunmak istedi. Rusların, Amerikalıların gelebileceği her şeyden daha ucuz ve daha güvenli olan roketler üretebildikleri gerçeğiyle çarpmıştı. "Yenilenmiş bir ICBM" satın almak için Rusya'ya gitti, ancak anlaşma çok karmaşık hale geldi.
Musk, Falcon 1 diye adlandırdığı yeniden kullanılabilir bir roket yaratma ve başarılı bir şekilde fırlatmayı başardı, bu da uzaya uçabiliyor, Dünya'ya dönecek ve daha sonra tekrar uzaya fırlatabilecekti. Falcon 1 için planlanan ilk lansman 2005'te yapıldı, ancak üç yıl sonra, başarısız başarısız girişimlerden sonra, Falcon 1 hala ilk başarılı uçuşuna sahipti.

“En büyük hatam muhtemelen birisinin yeteneğine ve birisinin kişiliğine fazla ağırlık vermiyor. Birisinin iyi bir kalbi olup olmadığı önemli. ”Elon Musk

Son olarak, dördüncü denemesinde, Falcon 1, başarıyla başlatıldı. Bu başarının arkasındaki SpaceX, NASA'nın roketlerinde Falcon 9'dan gelecek 12 uçuşu Uluslararası Uzay İstasyonuna götüren 1,6 milyar dolarlık bir sözleşme sağlayabildi. Musk, SpaceX'in çabalarının ABD hükümetinin giderlerini yılda yaklaşık 1 milyar dolar azaltabileceğini tahmin ediyor…

Gelecek Arabalar

Musk her zaman otomobillerden ve özellikle sürüş deneyimini tamamen dönüştüren elektrikli otomobiller üretme hayaliyle büyüledi. Halen üniversitede ikinci sınıf öğrenciyken, dünyadaki tükenmekte olan kaynakların farkındaydı. Gerekli olan, çevreye zarar veren karbon emisyonlarını üretmeyecek alternatif bir yakıt kaynağıydı. Bu fikirlerden, Musk'ın elektrikli araba kullanmaya karar vermesiydi.
SpaceX'i piyasaya sürdükten bir yıl sonra Musco, Tepro olarak bilinen tüm elektrikli otomobillerin arkasındaki şirket olan Al Ciccone ve AC Propulsion'un Tom Gage'i ile tanıştırıldı. Musk, Tzero'yu üreten kitle ile ilgiliydi, ancak Ciccone ve Gage ilgisizdi. Bununla birlikte, Musk'ı daha çevre dostu bir araç bulmaya adanmış bir grup erkeğe tanıttılar. 2003 yılının Temmuz ayında, Musk, AC indüksiyon motorları Nikola Tesla'nın babası olarak, Tesla Corporation'ı oluşturmak için üçü Ian Wright, Marc Tarpening ve Martin Eberhard ile birlikte çalıştı.
En başından beri Tesla yokuş yukarı bir savaşla karşı karşıya kaldı. Elektrikli bir araba kavramı, kamuoyunun dikkatini çekmek için yıllar geçti. Ve, SpaceX'de olduğu gibi, soru, araba endüstrisinde deneyime sahip olmayan bir vizyonun, yeni bir şirket ve yeni bir ürünü başarılı bir şekilde nasıl kurabileceği ve endüstri devlerine karşı nasıl durabileceğinin yüksek sesle sorulmasıydı. Dahası, bu endüstri devlerinin yapamadıkları bir şeyi yapmaya çalışıyorlardı. Aslında General Motors'un CEO'su Robert Lutz, otomobiller için lityum iyon teknolojisinin geleceğe en az 10 yıl olduğunu belirtti.
Endüstri coşkusunun olmayışı sonucu, çok az yatırımcı Tesla ile bir ilgisi olmasını istedi. Aslında, Musk, şirketin faaliyetlerinin çoğunu kendisine finanse etmek zorundaydı. İlk montaj yolunun montaj hattının 2007 yılına kadar yuvarlanmasının amacı, maliyetlerin artmaya devam etmesi nedeniyle hiçbir zaman gerçekleşmemiştir. X.com yıllarında olduğu gibi, yönetimde gerginlikler ortaya çıktı. Yönetim Kurulu Başkanı olan Musk, şirketin başkanı Martin Eberhard'a iman etmedi. Uzun zaman önce Eberhard devrildi ve Musk kendini tam kontrol altına aldı.
Şu anda iki start up'un CEO'suydu. Musk gibi bir dinamo için bile, bu çok fazlaydı.
Yine de, her iki şirketi de işe almak zorunda kaldı. Tesla'nın usta planı, daha uygun fiyatlı otomobiller ve sıfır emisyonlu elektrikli bir araba ile birlikte lüks bir elektrikli spor otomobil inşa etmekti.
2008 yılında ilk Roadstar gönderildi. Bu 110.000 $ 'lık elektrikli spor otomobil, tek bir şarjla 200 mil boyunca koşabilir ve 4 saniyeden daha kısa sürede saatte 0-60 mil hızla gidebiliyordu.
Daha uygun fiyatlı elektrikli araba Tesla Model S olarak adlandırıldı. Piyasaya sürümü 2012 yılının Haziran ayında başladı. Satışlar başladı ve şu anda her hafta üretim hattında 500 adet var.
Tesla'nın CEO'su olmasının yanı sıra, Musk aynı zamanda başka bir çevre şirketi olan SolarCity'nin yönetim kurulu başkanıdır. Şirketin kurucusu olmasa da, şirketin herhangi bir ön ödemenin bedeli olmaksızın son kullanıcılara eksiksiz güneş enerjisi sistemleri sağlama misyonunu yerine getirme konusunda çok çalışmaktadır. Ayrıca tüm müşterileri için indirimli faturalar vaat etti. Ev sahiplerine ücretsiz kurulum ve sıfır ödeme sunarak, Musk, tüketicilerin güneş enerjisi elde etmesini kolaylaştırdı ve güneş enerjisi endüstrisinin çalışma şeklini değiştirdi. SolarCity, eBay, Wal-Mart ve ABD Ordusu'nu içeren ve ABD'de bir numaralı güneş enerjisi servis sağlayıcısı olan müşterileri ile muazzam bir büyüme ve başarı elde etmişti.
hyperloop
Uzay yolculuğundaki endüstri lideri, elektrikli arabalar ve güneş enerjisi yeterli değil, Ağustos 2013'te, Musk tamamen yeni bir kişisel ulaşım aracı önerdi. Ona 'Hiperloop' diyordu. Konsept, insanların büyük şehirler arasında ses hızıyla seyahat etmelerine izin verecek ve yolcuların San Francisco'dan Los Angeles'a yaklaşık 30 dakikada gitmelerine izin verecek. Elektromanyetik dalgaların üstüne binen, sörfçünün tahtası okyanusun dalgalarını sürdüğü gibi bir vakum mühürlü kapsül içerir. Baklalar, saatte yüzlerce mil hızda pist boyunca kayıyor. Bu, tekerleklerin tekerleklerde yarattığı sürtünme problemini ortadan kaldırır.
Musk'ın Hyperloop için planlarını açıkladığı ay, crowdsourcing ve işbirliği platformu JumpStartFund kuruldu. Yüzden fazla mühendis, geliştirici ve yatırımcıdan oluşan grup, ilk projesi olarak Hyperloop'u devraldı. 2014 yılında Hyperloop Transportation Technologies'i kurdular ve bir fizibilite çalışması yaptılar. 2015 yılında Musk, HyperLoop kapsüllerini tasarlamak ve inşa etmek için bir öğrenci yarışması düzenledi. Bir SpaceX sponsorlu mil uzun pisti, kapsülleri çalıştırmak için yapıldı.
20 Temmuz'da Musk, New York ve Washington DC arasında Hyperloop pisti oluşturmak için 'sözlü hükümet onayı' aldığını duyurdu.
Elon Musk, buna ayak uydurmak için bir zorunluluktur. Aralık 2015'ten Aralık 2016'ya kadar on iki ay içinde, en az üç şirkete başlamıştır - Yapay olmayan yapay zeka araştırma şirketi Açık Yapay Zeka, insan beyninin yapay zeka ile bütünleştirilmesi amacıyla nöroteknoloji başlatması olan Neuralink, Tünel açma maliyetini on kat azaltmayı amaçlayan Boring Company.
Kişisel hayat
Elon Musk iki kez evlendi. onlar Ontario Queen Üniversitesi hem öğrenciler için gittiğinde, onların ilk eşi Justine Wilson araya geldi. Düğüm, 2000 yılında düğümlerini bağladılar. Justine, hayatını Elon'la özünde boş olan 'rüya yaşam tarzı' olarak tanımlayan bir fantezi romanı. Kocası bu yüzden, o evde olduğum zaman bile aklı orada olmak görünmüyordu eserinde üzerinde duruldu. Evlilik, 2008 yılında çok dağınık bir kamu boşanmasıyla sona ermiştir.
Elon ve Justine birlikte beş çocuğu, ikiz seti ve üçüz bir dizi var.
Musk, ikinci karısı Talulah Riley ile bir Londra gece kulübünde tanıştı. Justine'den boşanma davası açtıktan altı hafta sonra evlendiler. Düğün, İskoçya'daki Skibo Kalesi'nde gerçekleşti - o 39 yaşındaydı, o 23 yaşındaydı. Müzeler, iki yıl sonra Twitter'daki ayrılıklarını açıkladılar. . .
Çift 2014'te tekrar bir araya geldi, ancak boşanma 2016 sonuna doğru sonuçlandı.
Elon Musk'ın geleceği söz konusu olduğunda, bu alanı izlemek en iyi tavsiyedir. Mars'a seyahat etme isteğinden asla vazgeçmedi ve muhtemelen orada bir gün emekli oldu. Bu gerçekleşene kadar, dünyanın enerjiyi, teknolojiden yararlarını ve uzaya yolculuk biçimini değiştirmeye devam edeceğinden emin olabiliriz.

Yorum Gönder

Kimdir?

Burç Yorumu Oku. Blogger tarafından desteklenmektedir.